Ambitie van het programma
Inwoners, instellingen en ondernemers zijn voor gemeentelijke producten en diensten aangewezen op de gemeente Apeldoorn. Wij bedienen hen daarin graag optimaal. Daarvoor is een organisatie nodig die zowel resultaatgericht efficiënt als wendbaar is. In het bestuursakkoord 2022-2026 'Handen uit de mouwen en aan de slag!' schrijven wij dat “een heldere, begrijpelijke, tijdige en benaderbare dienstverlening centraal moet staan waarbij we voorkomen dat inwoners en ondernemers last hebben van een opeenstapeling van regels.” Daarvoor hebben wij deskundige en flexibele medewerkers, die continu leren en zichzelf ontwikkelen. De bedrijfsvoeringsprocessen verbeteren we zodanig dat deze adequaat, betrouwbaar én aanpasbaar zijn. Maar niet alleen de processen verbeteren we, het gaat ook over ontwikkeling van medewerkers en over een versterking van resultaatgerichtheid, innovatie en risicomanagement in de organisatiecultuur. Door procesverbetering beschikken we over steeds meer actuele en correcte informatie over prestaties, kwaliteit, financiën en risico’s. Dat geeft bestuur en management een betrouwbare basis voor beslissingen. |
---|
Speerpunten van beleid
Hoofddoelstelling 1. Bedrijfsvoering ondersteunt effectief de realisatie van de doelen van de gemeente Met goede bedrijfsvoering ondersteunen wij de organisatie in het realiseren van haar doelstellingen. We willen een betrouwbare, aanspreekbare en betrokken overheid zijn. Alle onderdelen van de gemeentelijke bedrijfsvoering leveren daar een bijdrage aan. Zo is voor een stijging van de Brede Welvaart in Apeldoorn en beleidskeuzes die daarbij horen in veel gevallen begrijpelijke, toegankelijke en aansprekende communicatie essentieel voor het welslagen. Voor het verder verbeteren van onze online dienstverlening is adequate informatievoorziening |
---|