De energietransitie raakt ons allemaal. Dit kunnen we alleen maar samen voor elkaar krijgen. We werken aan een inclusieve transitie, waarbij iedereen zich uitgenodigd voelt om mee te doen.
PRESTATIE
2.2.1 We zorgen voor doelgroepgerichte communicatie |
a. We maken doelgroepgerichte campagnes om te informeren over en te motiveren voor de energietransitie b. We communiceren continue via verschillende kanalen c. We beslissen over een communicatieplatform vanuit gemeente en samenwerkende partijen d. In de Wijken van de Toekomst voeren we campagnes uit o.b.v. projectplannen en mijlpalen e. Het communicatieconcept de “Energie van Apeldoorn” en bijbehorende toolkit wordt ontwikkeld.
|
2.2.2 We zorgen ervoor dat participatie goed vorm krijgt zodat inwoners, bedrijven en instellingen kunnen meedenken, meebeslissen en meedoen |
a. We geven in vier Wijken van de Toekomst en de gebiedsvisies participatie op maat vorm. b. We voeren een enquête uit over de warmtetransitie. c. We ontwikkelen instrumenten voor participatie, d. We ontwerpen en starten een voortdurend professioneel beraad. e. Twee keer per jaar voeren we straatgesprekken (inclusie). f. We voeren een meta-analyse uit naar houding en gedrag inwoners rondom klimaat en energie.
|
2.2.3 We zorgen dat inwoners geholpen worden met energiemaatregelen om armoede tegen te gaan |
Hier gaat het om uitvoering van het plan van aanpak armoede.
Indicatoren: a. We zijn voortdurend in gesprek n.a.v. vroegsignalering; b. We hebben 1500 inwoners bereikt met het project ‘’Advies op Maat’’ c. 300 inwoners met een koopwoning hebben gebruik gemaakt van de subsidieregeling voor het isoleren van de woning; d. In het armoedebestrijdingsplan wordt aandacht besteed aan een betaalbare energierekening e. Het sociale netwerk rondom energiearmoede (zoals maatschappelijke organisaties, woningcorporaties en o.a. de schuldhulpverlening en WMO vanuit onze interne organisatie ) is zodanig opgeleid dat energiearmoede beter kan worden gesignaleerd.
|